.

.

dinsdag 6 mei 2014

Dag 9 Bordentown------>Doswell(kings Dominion).

We hebben vandaag niet veel op de planning staan. Het is voornamelijk een reisdag. Daarom slapen we uit tot half 9/9 uur. Ook in dit hotel is het ontbijt inbegrepen, niet heel uitgebreid maar meer dan wat toast met jam en wat cornflakes hebben wij eigenlijk niet nodig. We zijn geen zware ontbijters;) Rond een uur of half 11 stappen we in de auto. voordat we onze reis gaan beginnen wippen we even bij het vlakbij gelegen Funplex naar binnen voor de achtbaan daar. 3 Keer is scheepsrecht en gelukkig is ie nu wel open. Die is in de pocket!!! Voor de 2e keer moeten we tanken en ook hier staat er net als bij de 1e keer een pompbediende, erg apart. We tanken altijd als de tank op een kwart staat(in woestijngebied bij een halve tank). Er kan voor nu iets meer dan 30 Dollar in. Femmy rijd tot het middageten. We zijn inmiddels Philly en Baltimore gepasseerd als we bij een afslag er af gaan. Filmpje van onderweg: We zien 5 Guys op de borden staan dus daar willen we naar toe. Maar ik zie ook een Mac met zo te zien een playplace dus we kiezen voor de Mac. Maar helaas toch gekeken. Nou ja maakt niet uit. We zagen net trouwens een kermis op de parkeerplaats(met achtbaan!) dus daar gaan we na het eten heen. Het is een leuke typisch Amerikaanse kermis met 1 ingang. We doen er wat dingen zoals de achtbaan. Dat word wel even zoeken op Coastercount welke dit nou is maar uiteindelijk gevonden. Ik neem het stuur over voor de 2e helft. We passeren Washington en zien in de verte de needle staan. Washington komt aan het slot van de vakantie aan de beurt. De drukte valt gelukkig mee op de weg dus we zijn rond een uur of half 6 in Doswell. We hebben een hotel op 100 meter afstand van Kings Dominion. Een gigantisch pretpark met maar liefst 15 achtbanen waaronder 1 van de meest intensieve ter wereld. We hebben een Denny's in het hotel dus dat is perfect! Ik kan niets anders nemen dan een double cheeseburger! Er zijn maar weinig plekken waar de hamburgers beter zijn dan bij Denny's.. O ja we hebben als voorgereht Zesty Nachos gegeten, ook al zo lekker. De bedoeling is om een paar uurtjes naar het park te gaan. Het park is namelijk tot 22 uur open. Maar de rest is redelijk moe en willen vroeg gaan slapen want morgen gaan we de hele dag naar het park. Femmy stelt voor dat ik alleen even ga. Dan kan ik de grote dingen alvast doen zodat we morgen het grootste gedeelte van de dag samen van alles kunnen doen. En het is inderdaad maar 100 meter lopen, lekker dichtbij! Ik wissel mijn voucher in voor een jaarpas want een jaarpas is goedkoper dan een 2 dagenkaart. En dan sta ik ineens binnen. Maar waar moet ik naar toe? Ik heb geen idee. Ik weet wel dat Intimidator 305 zich achter in het park bevind dus daar ga ik dan maar naar toe werken. Ik begin met Dominator, dat is een floorless B&M. Ik kan zo instappen en de drop is geweldig net als de 41(!) meter hoge looping. 1 Van de grootste in zijn soort. Het begin is er en vol goede moed ga ik dan in een achtbaan waar in je moet staan. Heel apart is dat. Mijn 5e staande achtbaan trouwens. Vervolgens ga ik in Anaconda en dan sta ik opeens oog in oog met het grote rode monster! INTIMIDATOR 305! Ik heb er vanwege de donkerte geen goede foto van maar die komt morgen nog. Dit moet als het goed is mijn nieuwe nummer 1 worden, ik hoop dat ik geen black of grey out krijg zoals sommige. Het is wel ineens aardedonker geworden. Wel apart de achtbaan in het donker doen. De rij is kort en ik zit snel in het treintje. Nou heb ik al bijna 300 verschillende achtbanen op mijn palmares staan en ik heb zowat alle types wel eens gehad en er zijn niet veel achtbanen waar ik nog nerveus van word maar nu ben ik toch wel wat gespannen. Dan klinkt er START YOUR ENGINE!! Wat er dan gebeurd is onbeschrijfelijk. Iedereen kent die trage klim van de Python, takketakketakke. Maar echt waar binnen 5 seconden zit je op een hoogte van 93 meter zo snel gaat deze lifthill. Je word dan de diepte in gesmeten en normaal gesproken kom je dan weer op een nieuwe heuvel terecht maar in dit baantje ga je na de 93 meter val meteen in een bocht naar rechts wat je verschrikkelijk goed voelt in je tenen tot aan je tanden! In ieder geval stap je helemaal beduusd uit! Tijd om bij te komen is er niet. Ik doe namelijk nog een inverted(met je voeten los) en een bobsleebaan. Dan is het wel genoeg geweest en om 22 uur barst het vuurwerk los. Over barsten gesproken. Ik barst van de slaap, tot morgen!! Filmpje van het vuurwerk: Gereden kilometers: 350 Weer: 23 graden met zon

2 opmerkingen:

  1. Indrukwekkend zeg ! Ik ben niet zo van de achtbanen, dus ik sla hem wel over ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt als een tof baantje die Intimidator.

    BeantwoordenVerwijderen