zaterdag 10 mei 2014

Dag 15 +16 Washington DC----> naar huis.

Vandaag vliegen we naar huis. Maar gelukkig kunnen we alweer vooruit kijken naar een volgende trip. Over ruim 80 dagen trekken we er weer op uit met een rondreis langs Boston, New York, Niagara Falls, Toronto en natuurlijk veel pretparken en natuur. Maar voordat we deze vakantie af gaan sluiten hebben we nog een dag tegoed want we vliegen vanavond pas om 17:55. De wekker op 9 uur want er moet natuurlijk wel voldoende geslapen worden he. We rommelen nog wat met de koffers hoewel het meeste gisteren al gerangschikt is. Iets na tienen checken we uit en gaan we op pad. Vlakbij het vliegveld ligt een mooi park met watervallen genaamd Great Falls. We rijden een stuk langs de rivier en na een pin stop zijn we er na een minuut of 25. Het is 5 Dollar per auto en we parkeren de auto vlakbij de watervallen. De natuur is hier mooi en we bezoeken 3 verschillende overlooks. Ik krijg al meteen zin om meer natuur te zien, wat dat betreft was het deze vakantie aan de magere kant. Maar dat komt in de toekomst zeker goed. We maken foto's en lopen dan terug naar de auto. We zien onderweg nog wat cocon's. Vraag me af van wat, wespen of misschien wel vleermuizen? We beginnen honger te krijgen want we hebben nog niet ontbeten. We gooien eerst nog 5 Dollar in de tank want we vertrouwen het niet helemaal. We mogen de auto met lege tank inleveren maar om hem nou tot de laatste druppel op te rijden is ook risicovol. Onze volgende stop is de Dulles Town centre mall. Daar zullen ze vast wel iets lekkers hebben. We zien in de tomtom een Olive Garden, TGI en een Applebees. Olive garden als lunch zien we niet zitten dus het word de TGI. Alleen bestaat die niet meer bij aankomst. Dan maar de Applebees. We nemen weer die lekkere nachos en verder neem ik een sirloin met garnalen combo. Femmy neemt een sandwich. Maar mijn gerecht smaakt niet lekker. Weer een slechte beurt door Applebees dus we zetten Applebees terug in de rangorde. Voorlopig geen Applebees dus. Ze krijgen nog wel ooit een kans want dat hebben we met TGI Fridays ook gehad. De eerste 2 keer viel tegen maar de laatste paar keer waren goed. We hebben dan nog ruim een uur voordat we stilletjes aan naar Alamo gaan rijden. Tijd dus voor de mall zelf. Maar wat zien we dan opdoemen? Cheesecake Factory, PF changs en Red Lobster. En ook een food court met Japans. We balen dat we bij Applebees hebben gegeten. Deze restaurants waren perfect geweest voor een laatste maaltijd hier. Maar de navigatie is al een paar jaar oud dus heb het vermoeden dat die restaurants er niet in staan. We gaan de mall in bij Sears. Bij H&M koopt Femmy nog wat hempjes en dergelijke voor de kinderen. In de foodcourt nemen we een ijsje van Ben&Jerrys. Had gehoopt op een Dairy queen maar die krijgen een tegoedbon van ons voor de zomer;) Dan is het echt tijd om er een eind aan te breien. Binnen 10 minuten zijn we bij Alamo en alles is goed en we kunnen meteen met de shuttle mee. Het inchecken gaat ook goed hoewel de mevrouw achter de balie wel moeite heeft om de stickers op de stoelverhogers te bevestigen. Bij de paspoortcontrole duurt het ongeveer een kwartier. Het fijne is hier dat je je riem niet af hoeft te doen en je mag ook je schoenen aanhouden. Apparatuur hoeft niet meer uit de tas en je kan alles van ijzer gewoon in een tas proppen en je hoeft het niet meer in zo'n mandje te doen. Gaat dus best snel allemaal. Ik weet niet of het nu overal zo is maar hier op Dulles in ieder geval wel. We hebben dan nog 1 uur voor boarding en 2 uur voor vertrek. We herinneren ons dat hier op Dulles een Dunkin donuts, Japanner en een hamburgertent zit. En gelukkig zitten ze 100 meter van onze gate af!! We bestellen lekker wat nasi met kip en laten sushi en donuts inpakken voor in het vliegtuig. We mogen vanwege de kinderen als 1 van de eerste instappen en het vliegtuig vertrekt met 20 minuten vertraging. De vlucht duurt maar 7 uur en dat is mooi. Ik kijk een gouwe ouwe film(The Fugitive) en een aflevering van Friends en Mr.Bean. Het 2e gedeelte van de reis brengen we slapend door en dan staan we ineens op de grond! Voor mijn gevoel de snelste terugreis ooit! We staan al om 07:20 aan de grond ipv de geplande 07:55 en dat zelfs nadat we 20 minuten te laat de lucht in gingen. Ik app Martijn die ons komt verwelkomen. Maar is pas net in den Haag in de auto gestapt. Maar gelukkig voor hem duurt het allemaal heel lang voordat we met koffers en al buiten staan. We zijn geland op de Polderbaan dus dat is 20 minuten taxieen. We zaten echt op G55 dus de verste gate. En dan moesten we ook nog eens naar de verste kofferbalie. Wel fijn dat de koffers er dan al wel zijn. Dus een kleine 50 minuten na landing zien we Martijn weer. We bellen de shuttle op die ons naar het hotel brengt voor onze auto. Als de shuttle er dan is nemen we weer afscheid van Martijn en binnen 10 minuten zijn we in Aalsmeer. Wat een regen valt er zeg en koud! Na een kleine 1,5 uur met broodjes stop zijn we thuis en kan Savannah eindelijk Gizmo de hamster weer knuffelen! Gereden kilometers vandaag: 30 in Amerika en 100 in Nederland. Weer: 29 graden en zon in Washington en 12 graden en regen in Nederland. Er komt nog een nabeschouwing!!!

1. Nog veel uit die laatste dag gehaald zeg !!! En jammer inderdaad van de Applebee's, zeker als de foodcourt dan zo'n feestje blijkt te zijn ... Maar het ijsje ziet er alsnog prima uit !

Soepele terugvlucht dus, en 'gelukkig voor Martijn' duurde het allemaal lang, hahaha !!! Alsof hij er iets aan kan doen. Maar goed, jullie zijn weer in het land, met mooie vooruitzichten op de volgende trip. Ik moest nog even de laatste dagen inhalen, maar heb weer met veel plezier meegelezen, was een prachtige trip ! Tot de volgende !