.

.

vrijdag 2 mei 2014

Dag 6 New York City!!

Nog wat filmpjes van gisteren van toys r us en 9/11. Bij dit eerste filmpje staat 9/11 boven maar het is van de Toys r us. Om kwart over 7 word ik wakker en dus begint mijn jetlag weg te ebben;)gin Als ik dan naar buiten kijk word ik niet vrolijk. Er is regen voorspeld en koude temperaturen. En dat terwijl ik net begin te vervellen in mijn nek;) Als de rest dan wakker is geworden gaan we weer ontbijten beneden. Na het ontbijt stappen we de regen in en nemen de bus weer naar de stad. Nu nemen we wel een retour i.t.t. tot gisteren. Scheelt weer in de rij staan vanavond. Er is een stuk vlak voor de Lincoln tunnel waar je een prachtig zicht hebt op Manhattan. Gisteren zagen we het voor het eerst en waren we te laat met foto's maken. Nu zit ik klaar en is er niks te zien vanwege het slechte weer. Eigenlijk komt het slechte weer vandaag niet slecht uit. We hebben het Amerikaans natuur en historisch museum op de planning staan dus we hoeven vanwege het slechte weer niks om te gooien. Helaas dacht half New York en half Nederland er ook zo over want het was echt druk in het museum. We stappen in de bus van de uptown tour en komen zo bij het museum uit. Overigens kwamen we ook langs de plek waar John Lennon overleden is. Bij het museum kunnen we via een zij ingang naar binnen want daar is het rustiger. Ik ga niet in details vertellen wat we allemaal gezien hebben maar even in het kort. Bovendien spreken de foto's boekdelen;) We zien veel geschiedenis van andere wereld delen, veel opgezette dieren en veel opgezette dino's. Het belangrijkste pronkstuk voor mij was het beeld van Paaseiland. Dat zijn die bekende beelden die op Paaseiland staan en het is nog steeds een groot raadsel hoe men vroeger die beelden ruim 18 kilometer heeft kunnen versjouwen zonder moderne apparatuur. En ook wat de beelden nou betekenen. Zoiets als de pyramides, stonehedge en de hunebedden. Men zei vroeger dat de beelden '' liepen''. Nou is er een theorie dat men de beelden door middel van touwen lieten lopen door ieder omstebeurt aan de touwen te trekken. Er is veel van de cultuur verloren gegaan. Ik vind het dus best interressant. Helemaal omdat ik waarschijnlijk nooit op Paaseiland zal komen want het ligt in een uithoek. Er zijn verder ook maar 4 a 5 musea in de wereld die een echt beeld hebben staan. Het probleem is dat we hem niet gevonden krijgen. Bij Zuid-Amerika staat ie niet. Uiteindelijk komen we erachter dat ie op een andere afdeling staat. Femmy heeft even genoeg gelopen en blijft met de kinderen wachten als ik er naar toe loop. Voor de grap spreekt ze over een Paaseilandpop. Nou zeg, denk ik een keer niet alleen maar aan eten en voetbal en dan is het nog niet goed! haha. Maar wat een eind zeg. De beelden staan niet alleen in een uithoek van de wereld maar ook in een uithoek van dit gigantische museum. Wel slim natuurlijk want zo kom kom je overal langs. Na een paar uurtjes zoet geweest te zijn gaan we weer naar buiten. Het zal nu toch wel gestopt zijn met regenen? Nee het is alleen nog maar harder gaan gieten. Een rondje Central Park zit er dus niet in. We willen dan graag de bus nemen die verder gaat met de uptown tour door Harlem maar het duurt allemaal zo lang. We besluiten dan maar om de metro terug naar Times Square te nemen. Wat gaat dat lekker snel zeg! Op Times Square vluchten we weer snel de Toys R us in en gaan een rondje met het reuzenrad mee. Het rommelt buiten behoorlijk en over rommelen gesproken. De magen knorren weer. We gaan naar Bubba Gump(van Forest Gump)waar we allebei een salade nemen. Een leuk sfeertje hier met zicht op Times Square. Na het eten snel weer met de bus naar New Jersey. Femmy duikt het washok in om te wassen terwijl ik met de kinderen ga zwemmen. En het water is echt heerlijk, ik denk wel 30 graden. Het is liquid heaven!! Helaas geen foto van het zwembad want mijn accu is op(misschien morgen). Ik hoef natuurlijk niet te vermelden dat het snel stil is op de kamer want we zijn allemaal moe. Gereden kilometers vandaag: 0 Weer: 8 a 9 graden met alleen maar regen!

2 opmerkingen:

  1. Toevallig pas Night at the Museum weer eens gekeken, mooie plaatjes dus ! Jammer van het slechte weer, maar door kwam dus moet slecht uit gezien het museum. Enjoy !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig museum. Wij zijn er 1x geweest, maar hebben lang niet alles gezien. hoop er ook ooit nog een naar terug te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen